Wednesday, December 28, 2011

DALAM HATI ADA TAMAN



okay to be honest,aku sbnrnye tak sure what is the real meaning of this phrase...so aku penahla wat several conclusions...



1. maybe dia fikir dia ada own taman sendiri kot...


2. maybe dia slalu berangan die dalam taman je all the time kot...

3. maybe die ni kuat berangan sangat kot....


4. maybe die ni ade hati nak bukak taman sndri kot...


and beberape lg definition merepek yg aku wat berdasarkan phrases tu...so aku x gune la phrase ni dlm kehidupan seharian smpy aku observed org keliling aku gunekan phrase tu bile and di mane...

so ni yg aku dapat...


occasion 1 :


ade colleague ktorg ni cam terkantoi yg die ade minat kt seorg minah kt Court pastu die br je dpt no tepon minah ni... since then, pg toilet menyengih sambil pegang phone, keluar mkn pun menyengih tgk phone,time meeting pun die menyengih tengok phone,especially lps bunyi sms masuk...die punye kemaruk tu laen macam...


pastu smpy penah skali colleague ktorg kuar meeting ngn die pun sambil driving pun die bole menyengih yg cam biase tu sambil tengok phone!! pelik btol...memang sengih die ni special dan jarang2 la ktorg nmpk spnjg keja ngn die... ade skali tu die da ready nak blk and angkat beg..sabil berjln ke pintu x tgk pn colleague die yg laen ni,die wat camtu lg..sengih2 sambil tengok kt phone die.... pastu tetibe aku dgr salah sorg colleague aku yg laen ni ckp..."wei, x agak2 seyh mamat ni..DALAM HATI ADA TAMAN..."


so bile minah tu ckp camtu,aku terus je wat kesimpulan...ooo maknenye org tgh bercinta la ni maksudnye...


occasion 2 :


a group of close friends tgh mkn2 kt satu restoran ni yg mane aku adalah salah seorg drpd ahli kumpulan tu tgh bincang2 psl kwn dieorg yg lame x dgr berita tp dieorg just tau perkembangan mamat ni throu message die kt blogs je...pastu tetibe one of us ckp camni...


"ko cube tgk isi blog die, skrg da nmpk die DALAM HATI ADA TAMAN wei..."


yg ni pulak kesimpulan aku ialah definisi phrase tu bukan bercinta la...maknenye jiwang...!!! hmm so aku pun observe lg...


occassion 3 :


ada dua org kawan ni tgh borak2 sesame dieorg psl org ketiga ni...telinga aku ni satu mcm la...kalu korg ckp kuat cket je, telinga aku mmg cpt tangkap...yg lawaknye conversation ni aku dgr kt court mase nak tgu kes...amboi!bole tahan ye bakat lawyer nak pot pet! seb baik org ketiga tu bkn aku...huhuhu dialog die aku x ingt sgt tp lbh kurang camni la...


A: aku rs die da mcm x betol la...kalu ckp ngn aku pun asyik x fokus je


B : haah aku pun same...kdg2 tu aku rs kalu die advice aku procedure,mesti tunggang langgang
last2 aku kene dptkn second opinion gak...padahal dulu die x pun camni...


A : aku rs skrg ni DALAM HATI dia da ADA TAMAN la....


B : haah aku pun rase...


aku: maknenye definition die orang tu da x btol ke? arrrgggghhhhh!!!


so to summarize it, sampai skrg pn aku x sure camane nak gunekan phrase DALAM HATI ADA TAMAN...perlu ke rujuk pada pakar bahasa? or dewan bahasa? or kamus bahasa? or juru bahasa? logik ke kalu aku rs sumer org pn ade taman dlm hati die???? hmmm



3 comments:

  1. Cuba kembangkan skit phrase tu 'dalam hati ada taman-bunga' then meetla kes 1&2 nyer meaning.for kes 3..taman bahagia kot?
    -eone-

    ReplyDelete
  2. logik gak...tp kenape kene tambah bunge?pnjgnye nak sebut.

    -makcik jual karipap-

    ReplyDelete
  3. sebut dlm hati jer 'bunga' tuh.
    -shapsyuter-

    ReplyDelete