Sunday, December 12, 2010

tourist & foreigner...

aku taula sempena cuti-cuti malaysia yg dipromotekn majorly by our tourism msia ni mmg dpt sambutan sgt hebat dikalangan pelancong-pelancong asing...

d fact dat area masjid jamek tu merupakan centre Kuala lumpur, ibu negare msia,confirmla sumer nk singgah masjid jamek sblum kembali ke negare asal...rmy giler tourists berlegar2 kt area tu..mcm2 kaler kulit ade...yg putih,yg hitam,yg kuning,yg coklat,yg gelap,yg terang pn ade...

oleh kerana da rmy sgt tourists kt negare ni,ianya da jd kebiasaan & satu fenomena yg xmengekokkan pandangan mate kota kuala lumpur skrg ni kalu dibanjiri oleh pendatang asing ni...

dek kerane da rmy sgt,mcm2 la pengalaman yg org kiter sndri lalui dgn dieorg ni...

1. ade seorg manusia ni tgh rushing2 nk ke KL bar, terparking keta yg amat jauh & terpakse lalu dataran merdeka, tetibe ade a few tourists ni mntk die amek gmbr...lepas die da setel, ade group laen yg xjauh dr tmpt tourists td amek gmbr ni pn mntk tlg jgk...pas da setel tu die ingt bole lari2...tp same gak!ade gak org laen mntk tlg!!huhuhu sudahnye die terlambat...pndy dieorg ni amek kesempatan...tgk budak ni ade rupe cam baik jer,trs sumer hulur kamera...sian btol budak tu...huhu

2. direction....ade sorg mamat mat saleh ni cam sesat,nk mntk direction dr aku,so aku pn bgtau la ke mane2...then later ade pulak pempuan arab ni tnye, a few seconds pas mamat mat saleh ni blah...huhu...aku pn ok jer...then bgtau lg direction...pastu yg xbole blah,sdg aku sibuk bg direction kt minah arab ni,tetibe aku terperasan mamat ala2 negro cam berdiri blkg minah arab ni..aku mati2 ingt die ni husband die....tp pas setel bg direction kt minah td,pastu mamat kulit itam ni pn approach aku...rupenye die pn nk tnye direction jugak!!!!ya Allah!siap amek turn lg!ingt aku ni information kaunter ke ape????

3. ade sorg minah ni naik bus otw nk g KL fr UIA gombak....kebetulan naek bus tu ade foreigner student pempuan...ntah ape ke jadah attraction minah ni aku pn xpaham,tp byk2 org dlm bus tu cicak memilih minah ni utk die terjun & duduk dlm baju wat rumah...wakakaka sudahnye minah ni confirmla menari2 dangdut ala reggae cket2 bg nk menjatuhkan cicak dlm baju ni td...plg xbole blah,student foreigner ni td pn turun dr bas kt bus stop yg same then ceramah kt minah yg tgh joget2 ni...bla...bla.. bla... "dont panic sister,lizard is the creature of Allah...bla bla bla" yg cik kak td ni confirmla xconcerntrate da cbuk berjoget2 inang tu...sgt xsesuai ceramah time2 genting camtu...huhuhu

4.ade sorg mamat ni otw nk g keja...rushing naek LRT...tp smpy kt satu stesyen ni tetibe LRT berhenti tiba2....yg mamat ni pn saje bukak mulut tnye kt mamat yg berdiri same gak ngn die kt tgh2 gerabak LRT tu..."hish,nape pulak die berhenti ni?rsnye xde announcement apape td kn?"...mamat yg die tnye ni geleng kepale & then bg isyarat "No"...pastu die berborak2 dgn sorg lg mamat dpn die...rsnye bahase yg dieorg borakkan tu bahase MYANMAR!!!pdnla xpaham...rupe mamat Myanmar tu ktnye cam org melayu...tu yg ckp malay jer tu...skali salah da....malu seh...hahaha

1 comment:

  1. ak rs mcm kenal je minah yg masuk cicak dlm baju tu.haha

    ReplyDelete