Monday, December 20, 2010

common question....

hmm...sblum aku menginjak ke bangku universiti,aku selalu jer dgr org2 mengeluh nak jawap question yg org slalu tnye kt dieorg bile da 20's ++ ni...d question is...


"DA ADE BOYFRIEND?BILA NAK BERTUNANG?"


cuma aku tak sangke rupenye ekoran dr soalan tersebut,akan ade lg rangkaian2 soalan drpd soalan gentar td...pnjg rupenyeer!!!even smpy ke stage aku da beranak satu ni pn org akan tnye lg dan lg dan lg dan lg dan lg....haih penat la...huhuhu

pendek kate, no matter how hard we try to find end of discussion answer pun, in future people still akan keluarkan soalan2 ni kat kiter...if yg tnye tu yg mmg rapat2, aku sgt xkesah...tp aku paling tak faham org yg dah lame x tau citer,then bile jumpe tnye soalan cepu cemas pulak ni..

ok...mari kiter kaji...ni based on ape yg aku pernah kena...so if salah,tlgla btlkn k...





1.time universiti yg cam da nk final sem kn...korg akan dpt soalan ni dr family members or member kepada family ker..etc etc...


"DA ADE BOYFREN?" kalau jawab da...ok...kire korg da lulus soalan pertama...so bole melonjak ke soalan kedua..."BILE NK BWK BLK KENALKN KT FAMILY?" ...ok..ni kire stage lulus soklan pertame...if fail, ade soalan laen pulak..."LA,NAPE XDE LG?MEMILIH SGT KE?" hmm...ha... pepandai la jawap yer...



2.bile da bwk boyfren jmpe mak pak... "BILE BF NAK DTG MEMINANG?"...




3.bila da datang meminang..."BILE NAK BERTUNANG?"...


4. bila da bertunang... "BILE MAJLIS NIKAHNYER?"...


5. bile da nikah... "BILE NAK PERGI HONEYMOON?"


6. bile da honeymoon... "DA ADE ISI KE BLUM?"

7. bila da berisi... "BILA BERSALIN?"...

8. bila da bersalin... "BILA NK BUAT AQIQAH DIA?"

aku rasa tu sumer da abes thorough da questions tu...ingat kan da final...aku da ada anak sorang dah pn...rupanya masih ade lagi soalan cepu cemas yang bole ditanya oleh orang laen yg mampu mencemaskan aku.....

"BILA NAK MENGANDUNG YANG KEDUA PULAK?"

haih....tak suka soalan ni sebab sgt cemas & neves nak jawap!!!!!!

aku bersangka baik,barangkali si yg bertanya ni nk berbahasa dgn aku...so aku senyum simpul sambil jawap...

"tgkla camane malam kang..." tp pastu malu sendiri dgn jawapan sendiri....oooooouuuuhhhh!!!! so silly me!!!!!!

4 comments:

  1. hahahaha xde pn...dua2 tido... xD

    ReplyDelete
  2. betul2.org akan tanye.mungkin bg die tu soalan ala2 sosial gitu

    ReplyDelete
  3. hahahaha ala2 sosial....like la comment kao...

    ReplyDelete