Wednesday, September 22, 2010

hidung lebih tinggi dari KLCC

ya! ade org ckp,jd loyer ni kene jage appearance,attitude,care pertuturan,...nk kene ckp cam ala2 sopan2 je....cam professional je all the time care berpakaian,care makan...mamak?restoran tepi jalan? eh...xboleh babe...mkn nk kene restoran mahal jer! kalu x org takkan pndg loyer ni sbgy kerjaya berprofesional...yeke? ye betol....TAPI...

camane kite nk dptkn client kalu misal kate client kiter jenis yg suke mkn kt restoran tepi2 jln ni & ajak kt pg situ je evrytime nk bincang psl biznes?

camane nk terus je ckp cam sopan2 jer & professional je? wei,client bole mati kebosanan dgr kt ckp...da kene wat CPR pulak kt bisnes meeting...eerrrkkk

u all bygkn kalu ade client yg camni...

A & B kawan lame yg da lame xjmpe..A, dato' sebuah syarikat besar di Msia...ajak B (loyer yg dgn harapan bole dpt bisnes dr A) minum kt restoran X kt tepi jln,ktnye nasi ayam plg sedap yg die penah rs diseluruh Asia..(maklumlah,org kaye kn?mesti da abes tour de satu bumi! pky kasut pn abes kilat smpy bole cek baris gigi putih ke x kt atas muke kasut tu)
B yang ala2 sopan & poyo: Assalamualaikum...lama sudah kiter tak jumpa..bisnes ok?
A: hish ko xpayah la nk ckp sopan2 ngn aku ni.... kt kn da lame xjmpe...rilek je sudah..
B:eh xboleh...aku kene jage ethics...
A:ko sgt poyo!

korg ingt pastu B bole dpt ke bisnes kalu camtu?tmbh pulak skrg ni tgh hot kt dpn dada2 akhbar psl 2 beradik loyer yg konon2 nyer baik rupenye lg zalim dari firaun...so, skrg tau xkenape loyer xperlu jage ethics sgt?bkn xperlu lgsg...cume..agak2la!!!ni sombong xbertempat apehal????

ade a group of lawyers yg aku kenal...ckp dgn kwn2 loyer pn speaking terbongkang...tau aku & kwn2 aku ni pernah satu U & pernah satu class pn ngn dieorg...tp bile jmpe kt court, pndg & senyum pn xnk...bole wat xkenal jer...pergh...sesuai ke nk berlagak?kn same2 loyer! aku rs gaji dieorg lg tinggi dari menteri kot???

No comments:

Post a Comment