Sunday, April 3, 2011

friends v family

to be honest, i dont think i can live without any of them...hebatlah kite if kite ckp yang we can live without the help of the others... kita ni manusia, kahlifah di muka bumi...namun sifat kebergantungan satu sama lain tu adalah sifat semulajadi manusia...kalau da x perlukan bantuan org lain tu cuma Allah je yg Maha Berkuasa...kita sebagai manusia boleh ke cakap macam tu? kalau berbukit mana pun duit yg kiter ada, kiter mesti nk hire org bwkkn keta, pegi kan pasar, masakkan,bersihkan kasutla...etc etc camtu kn? so in other words, kite perlukn pertolongan org jugak and kite pun menolong pembantu kita dgn cara membayar mereka...kn? so for me, my friends is as important as my family...i cannot live without my family...and so as my friends...bcoz as at my current stage right now i need both of them...and Alhamdulillah i never got any difficulties to gain support from them because i know they care for me and i care for them too... so senang citer whatever we do now to others is an investment for future kan? aku cume tak faham ada sesetengah golongan yg ditch their family after they get married, or even ditch their friends after some time when they think they dont need friends anymore...atau dlm bahase kasar nyer, abes madu sepah dibuang...ape punya org...sgt CHEMPELAK la...!!!

No comments:

Post a Comment