Wednesday, March 2, 2011

fake product or fake salesman????


tiap2 ari bace newspaper,aku rase mcm makin byk pulak product2 kesihatan perempuan luar dalam...masalahnye,bila da byk sgt....agak2 mane yg btol2 berkesan?pastu recently pulak,ade beberapa products yg ditangkap menipula,guna bahan tiruan la, guna uri bayi la...ape la...
tapi kalu korang perasan,orang yg promote produk ni kalu cakap sumernye indah belaka...contoh2 yg pernah beberape org share ngn aku ialah:
1."adik,kalau adik pakai ni,kulit adik cantik!suami pun makin sayang...confirm x cari laen dah!"
kulit muka aku ni teruk sgt ke?laki aku sampai nak cari laen?huduh sgt ke aku ni?
2. "kak,kalu akak amek ni akak akan nampak cam, budak skolah kak...kedut2 kat muka akak ni trs ilang...macam magik!"
muka aku ni byk kedut ke?
3."kak, krg akak da rase cam pelakon syanie tu kan?bile akak amek produk ni,akak boleh terus jd cam fasha sendat kak!"
gemuk sgt ke aku ni?
walaupun dia promote for the sake of desperately in need of sales, tapi perlu ke keluarkan bende2 camtu utk potential client die?dont you suppose to promote what is in the product?dlm keadaan berleluasanya produk2 tiruan di pasaran skrg ni, what u shud do is cuba convincekan pengguna apa kebaikan dan kandungan produk tu,its originality,comparison between other produk...bukan critisize macam korg tu pengacara Melodi...seriously kalau aku yang kena macam tu,aku akan ckp camni..
"eiyh, yeke bagus? kawan saya pky produk ni die kate x berkesan langsung pn...kulit muka die lagi teruk ade la! skrg kulit muka dia da mcm kulit pokok dah"
cuba tengok ape reaksi si penjual ni kalau kiter ckp camtu....huhuhu


No comments:

Post a Comment